Köpvilkor

Beställning

Beställningar till Näva görs i första hand via vår webbutik www.ekotextil.se . I annat fall kan beställningar göras med mail, brev eller per telefon. Beställare under 18 år skall ha målsmans tillåtelse. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Näva lider ekonomisk eller annan skada polisanmäles.

Priser

Priserna är i svenska kronor och inkluderar gällande moms som för närvarande är 25%. 
Vi reserverar oss för prisfel och prisändringar på grund av ändrad moms, onormalt stora förändringar i valutaläget och inköpspriser. 
Vid uppenbart felaktigt prissatta varor förbehåller sig Näva rätten att annullera ordern.

Betalningsvilkor

  • Kortbetalning i webbutiken via Sveawebpay
  • Postförskott
  • Fakturabetalning, Då ger vi en betalningstid på 20 dagar. Dröjsmålsränta debiteras efter förfallodatum enligt räntelagen. Efter förfallodatum skickas en påminnelse ut där en avgift på 50 kronor påförs. Om betalning trots detta uteblir övergår ärendet till Inkasso.

Leveranstider

En beställnings bekräftelse skickas till dej innom några minuter. Leveranstiden är vanligtvis 2-3 vardagar.

Leveranser

Alla leveranser sker med av oss vald speditör, vanligtvis PostNord. Det är köparens ansvar att den adress som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt. Leverans sker endast inom Sverige i fall ej annat avtalats. Ej utlösta paket debiteras fraktkostnaden plus en expeditionsavgift på hundra kronor.

Förändring av order

Kund äger givetvis fram till dess order skickats rätt att, utan extra kostnad annat än prisskillnad på varan, förändra sin order. Order som redan levererats ej kan ändras.

Avbeställning

Avbeställning av order är möjlig utan kostnad för dej som kund fram till att ordern skickats. En avbeställning är ej giltig förrän beställaren fått en bekräftelse från oss.

Ångerrätt

Som privatperson har du rätt att ångra ett köp inom 30 kalenderdagar från mottagandet. Återsändande av vara sker på kunds bekostnad. Vara skall återsändas i ändamålsenlig förpackning. Rea och lagerrensnings varor bytes ej.

Reklamation

Defekt eller felaktig vara skall reklameras omgående och efter kontakt med Näva returneras. Vi förbehåller oss rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i fall identisk vara ej finnes tillgänglig vid tillfället för åtgärd av returnerad vara.

Information

Vi förbehåller oss för tryckfel, fel i information, på samtliga i vårt sortiment förekommande artiklar. All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer, och vi kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet.

Tvist

Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Tvist mellan två eller flera företag avgöres som regel i domstol.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.